سکوت
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

 
وقتي نمي‌دانيد چطور علاقه‌تان را به همسرتان نشان دهيد

زندگي‌تان را نجـــات دهيــــد

سكوت در زندگي زناشويي يعني تمام شدن همه چيز. اگر مي‌خواهيد ارتباط‌تان مثل روز اول پيش برود چاره‌اي جز مطرح كردن خواسته‌ها و احساسات‌تان نخواهيد داشت. يادتان نرود كه همين نگفتن‌هاي كوچك مي‌تواند انباري از احساسات مطرح نشده در شما بسازد و ارتباطي كه از خراب شدنش مي‌ترسيد را تهديد كند. پس اگر مي‌خواهيد با همسرتان رابطه نزديك‌تري داشته باشيد، با كمك اين راه‌ها احساسات و خواسته هايتان را بيان كنيد


راه و رسم درد دل كردن با زن‌ها

 شايد فكر كنيد كه دنياي شما و همسر خانه دارتان، آنقدر با هم تفاوت مي‌كند كه حرف‌ها و مشكلات‌تان برايش قابل درك نخواهد بود اما اشتباه مي‌كنيد. اگر شما بخواهيد و برايش تلاش كنيد، در يك زندگي مشترك فاصله تفكرات شما و همسرتان كمتر از چيزي خواهد شد كه انتظارش را داريد. اگر هر روز برايش از خاطرات كارتان و شرايط‌تان صحبت كنيد، درك مشكلات شما برايش آسان‌تر خواهد بود. اگر هر روز او را از احساسات‌تان و مشكلاتي كه برايتان پيش آمده با خبر كنيد، او بهترين همراه‌تان خواهد شد و در مواقعي كه حتي انتظارش را نداريد به شما كمك خواهد كرد.

 نقش مرد داستان‌هاي عاشقانه را بازي نكنيد و فكر نكنيد كه يك تنه بايد جور همه مشكلات را بكشيد و نگذاريد كسي از آن‌ها خبردار شود. اگر همسر شما در جريان مشكلات‌تان باشد، حتي در صورتي كه راه حلي براي‌شان نداشته باشد، درك احساس‌تان برايش آسان‌تر خواهد بود. پس باز زندگي را به تنهايي به دوش نكشيد.

 اگر موضوعي شما را آزار داده آن را پنهان نكنيد. نه با دعوا و نه با تهديد بلكه در كمال دوستي و آرامش خواسته‌تان را به او بگوييد. اگر كاري كرده كه از آن ناراضي هستيد و حرفي زده كه شما را ناراحت كرده، سعي كنيد بدون به تعويق انداختن اين موضوع و انبار كردن ناراحتي‌هاي‌تان روي هم در موردش با هم صحبت كنيد. با زبان خودش وارد بحث شويد و نگذاريد كه انتقاد شما او را مضطرب يا ناراحت كند.

 قرار نيست براي راحت كردن خودتان به همه خواسته‌هاي او جواب منفي بدهيد اما بايد قدرت نه گفتن را هم به توانايي‌هاي ديگرتان اضافه كنيد. از ترس ناراحتي او يا ايجاد تنش در زندگي مسئوليت‌هايي كه خارج از توا‌ن‌تان هستند يا براي‌تان فشاري غيرقابل تحمل دارند را قبول نكنيد. هرگز براي خوشحال كردنش وعده‌اي به او ندهيد كه عملي كردنش براي‌تان تبديل به يك استرس بزرگ و فشار رواني شود. غم‌ها و شادي‌هاي رابطه را با هم تحمل كنيد. از اين طريق احساسات ديگري را بهتر خواهيد شناخت و باعث خواهيد شد كه هر روز بيشتر از روز قبل به يكديگر نزديك شويد.

 اگر از گفتن موضوعي هراس داريد و فكر مي‌كنيد به رابطه شما آسيب مي‌زند، سعي كنيد كه با زبان همسرتان اين حس يا اين واقعيت را با او در ميان بگذاريد. خط قرمزهايش را بشناسيد و بفهميد كه مطرح كردن اين موضوع با چه واژه‌ها و در چه شرايطي به نفع رابطه شما تمام مي‌شود. يادتان نرود در دنياي زندگي مشترك، هيچ حرفي نبايد ناگفته بماند بلكه بايد تمامي حرف‌هاي‌تان را با زبان و حال و هواي مناسب خودش به زبان بياوريد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:9 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 217
بازدید کل : 70293
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1